ДЕКОРАЦИЯ ЗА СВАТБА
Декорация за сватба, Украса и декорация за сватба, Евтина декорация за сватба, Декорация на сватба украса на сватба, Сватбена украса и декорация цени, Декорация за сватба и сватбени аксесоари, Декорация за сватба сватбен тюл, Сватбена украса и декорация, Украса за сватба декорация за сватба, Декорация за сватба сватбени цветя, Декорация за сватба София, Декорация за сватба цени, Декорация за сватба София цени, Идеи за декорация за сватба, Цветя за декорация за сватба.
Декорацията за сватба е една от най-големите теми в процеса на организация на едно сватбено тържество.
Проблемът за декорацията на една сватба е много по-дълбок и многостранен, отколкото на пръв поглед изглежда на младоженците.
Обикновено под декорация за сватба специалистите в бранша разбират всичко, което служи за украса в сватбения ден: украсата на сватбената зала, масите и столовете, декорирането на младоженската маса, украсата за изнесения ритуал, множеството сватбени аксесоари, сватбената украса за кола, декорирането на ритуалните чаши, свещи, бутилки и така нататък. Безспорно всичко описано дотук е част от декорацията на една сватба.
Но дали само това трябва да се разбира, когато говорим за декорация за сватба?
Екип от видни албански учени, теоритици и практици в областта на сватбологията, една млада научна дисциплина, чийто предмет на изследване е сватбата и която си е поставила си за цел да установи законите за правилната организация на едно сватбено тържество, без значение от страната, културата и времето, когато ще се провежда то, стигнали до много интересни заключения, относно сватбената декорация.
Обобщавайки множеството етимологични, семантични, аксиологични, ботанични, циклични и метеорологични значения на понятието "декорация" и свеждайки ги до "нещо, което има естетически ефект и служи за украса", според речника за чужди думи, том трети, страница седемстотин и дванадесета, издание на Албанската академия на науките 2023 година, албанските учени сватболози наченали своите мисловни рефлексии върху "декорацията за сватба", като направили задълбочен, полиаспектен, полиракурсен и поливекторен анализ на буквалните, преносни, аналогични, морфологични и синтактични значения на понятието.
Работните хипотези и изводите, до които достигнали албанските учени, изследвайки сватбената декорация, макар провокативни в своята необичайност и ексцентрични в своята евристична предизвикателнност, ни карат да се замислим върху базови морални категории и общочовешки ценности, както и да се усимним в правдивостта на уж универсални истини и исконни човешки разбирания.
Началният етап от техните дълбинни мисловни рефлексии върху сватбената декорация завършил с изригващ и порзяващ със своята лавообразна разрушителност на обичайните мисловни клишета въпрос:
"Е ли булката част от декорацията на една сватба? Е ли тя централния елемент на сватбената декорация?"
Следващият етап, целящ още по-дълбоко интелектуално потапяне в глъбинните структурни парадигми на сватбената декорация, съпроводен с активни индукционно-дедукционни процеси, интензивно развиващи се в напрегнатите мозъчни субструктури и парамозъчни хиперполета на албанските учени, бил увенчан с нова порция радикални в своята откровеност и безмилостни в своята методологична последователност и издържаност въпроси:
"Е ли младоженецът част от декорацията на една сватба? Е ли той централния елемент на сватбената декорация?"
Ние не бихме могли да оценим огромния научен кураж и човешка смелост, които са били необходими на албанските учени, изследващи декорацията за сватба през призмата на тяхната интерпретация като огромно платно, отразяващо жизнени взаимоотношения и ценности, ако не отчетем, че тези болезнени въпроси са поставени на обсъждане в едно крайно патриархално общество.
И така, албанските учени поставят фундаменталния въпрос: "Е ли булката част от декорацията на една сватба?". Ето логиката на албанските учени.
Разглеждайки сватбената декорация като синоним на сватбена украса, те задават риторичния въпрос "Е ли булката смислов, естетически, емоционален и композиционен център на свабата?".
Безспорно именно булката, започвайки от вълнуващата подготовка, от превръщането на едно невинно момиче в булка, пред погледите на нейните родители, близки и приятели, преминавайки през моментите на нейното открадване и напускане на бащиния дом, през гражданските и религиозни церемонии, през клетвите-обещания, заветното "Да" и първата целувка, именно тя, булката, със своята моминска невинност, подложена целодневно на динамично психо-емоционално натоварване и радикална промяна на нейния социален статус, пред очите на стотици гости и в атмосферата на царящ патриархален дух, е естествения съдържателен и емоционален център на празничния ден.
Не е ли пресилено, ще каже някой, да се сравнява булката с елемент на декорацията за сватба. Албанските учени отговарят, че тяхното сравнение носи нескрит преносен смисъл и иска да подчертае, че в множество случаи булките нямат нито волята, нито свободата да променят своята съдба, а оттам и роля в сватбения ден и ключовата характеристика на тяхното участие не е действено утвърждаваща се свобода, а страдателно присъстваща емоционално-естетическа украса.
Разглеждано в този парадоксален, но житейски верен смислов дискурс,
сравнението на булката с изящен елемент от декорацията за сватба,
започва да придобива по-плътна и ясна мисловна консистенция.
Водещата идея на албанските учени-сватболози е, че колкото повече булката се интересува само от своето присъствие на сватбата като една "пасивна изящна красота", както я определя професора от тиранския университет Сабиха Аголи, колкото повече фаворизира значението на булчинската рокля, булчинските обувки, булчинската прическа, булчинския грим и булчинските бижута, за сметка на съдържателния аспект на сватбата, като уникален социален феномен, със своите философски, религиозни, културологични, етнически, психологически, емоционални и икономически аспекти, толкова повече, тя, булката, доброволно абдикира от иманентността си на свободно и действено човешко същество и се свежда до битността на красив декоративен елемент, част от сватбената украса.
Привеждайки множество примери, реални житейски истории и богати статистически данни, албанските учени доказват, че този феномен със свеждането на булката до елемент на декорацията за сватба, е характерен не само за албанското потриархално общество, но и за голяма част от развитите западни общества.
По сходен начин стои проблема и с трансформирането на младоженеца до атрибут от сватбената украса.
Колкото повече той се концентрира не върху гореописаните важни и съдържателни страни на сватбата, а върху по-маловажните аспекти, като неговото облекло и външен вид, скъпи и престижни мъжки играчки като телефони, часовници и коли, както и подчертаването на себе си като безапелационно доминантната фигура в семейството, чията дума единствено се слуша, проекция на дремещи нарцистично-садистични безсъзнателни импулси, толкова повече младоженецът редуцира феноменологията на своята мъжественост, разбирана като воля и дълг, до своеобразен, а в някои често срещани девиации и причудлив, агресивно присъстващ декоративен елемен от декорацията за сватба.
За нас остава интелектуалното и морално предизвикателство да се замислим и проверим истинността на твърденията на албанските учени-сватболози през призмата на нашата теоритическа компетентност и практически опит.
Нека всеки от нас да си зададе въпросите "Бил ли съм на сватбени тържества, където присъствието на булката да е било предимно декоративно и в този смисъл да е подобно на част от сватбената украса?" и "Присъствал ли съм на сватбени тържества, където аморфното поведение на младоженеца го е представяло като активно присъстващ елемент от декорацията на сватбата?"
Всеки сам може да размишлява и да даде своя отговор на провокативните въпроси на албанските учени-сватболози, работещи върху сватбената украса, разбирана не само като обикновена декорация за сватба, но и като своеобразна рефлексия и проекция на сложни междуличности отношения, разглеждани в патриархален или либерален ценностен ключ .
Но голямата заслуга на албанските учени-сватболози е,
че те не спират дотук и не ограничават своя проникновен научно-познавателен полет само в относително тесните граници на сватбеното тържество и декорацията за сватбата,
а правят философки обобщения за мястото и функциите на човека в съвременното общество.
Изводът, до който достигат е отново смел, дързък и провокативен. Те твърдят, че огромни множества от мъже и жени присъстват в обществото не като свободни човешки и действени същества, а по-скоро като декоративни елементи на монументалната сграда на съвременната, разпадаща се и воняща криминално-олигархическа държава и форма на управление, която те, умишлено свели се до нивото на декоративни аксесоари, наричат демократична държава или демократична форма на управление.
Тежки със своята правота, философска дълбочина и житейска правдивост са думите на изтъкнатия професор, член кореспондент на тиранската академия на сватбените науки и почетен председател на Балканския съюз за сватбена декорация, госпожа Неджиме Кумбаро "Човек, способен да нарече съвременната западно-европейска и американска форма на управление, демокрация, не стои по-високо в интелектуално отношение от черна папионка, вързана на врата на дресиран пудел, носещ халките на младоженците на техния изнесен ритуал и предизвикващ евтин емоционален възторг, придружен с повишено слюно и сълзеотделяне в тясно форматираното силиконово съзнание на съвременния ояден западно-европейски и американски консуматор."
Тежките, но правдиви научни изводи на професор Неджиме Кумбаро, базирани на дългогодишни изследвания в областа на декорацията за сватба и проблемите на съвременното общество недвусмислено ракриват една нелицеприятна и упорито крита истина за мястото на днешния човек и за доброволното му абдикиране от царството на човечността, действеността и свободата, и преминаването му в царството на егоцентризма, наслаждението и консумацията, превръщащи го в декоративен елемент на сватбена украса или на гротескова апликация върху срутващата се и воняща сграда на евроатлантическия меганужник.
Нямаме никакво съмнение, че всичко казано дотук в областта на декорацията за сватба
ще бъде от изключителна теоритична и практическа полза на бъдещите младоженци,
захванали се с трудната задача по организация на техните сватбени тържества.
За жалост настоящата статия, посветена на сватбената украса няма възможност да проследи в дълбочина логиката на научната мисъл на албанските учени-сватбатолози, криволичещата линия на техните логически конструкции и забележителните пертурбации на парадоксалните им номии и антиномии. Всички младоженци, техните родители и кумове, както и всички интересуващи се от общите проблеми на декорацията за сватба и в частност от вижданията и научните изводи на албанските учени-сватбатолози, моля да ни пишат на нашата редакционна поща и ние ще им изпратим цялата налична по темата литература.
Накрая, нека кажем няколко думи за тенденциите в декорацията за сватба и какво ще бъде актуално пре следващия сватбен сезон 2025-та година.
Въодушевени от изключително мъдрата и хуманна политика на Европейския съюз, насочена към благоденствието на всички граждани на Европа и особено от повелите, които отправя към народите Зелената сделка, този апотеоз на дълбоката мисъл и безкористност на висшите европейски чиновници, маговете и гурутата на европейската сватбена декорация изпратиха своите съвсем незадължителни, но желателни за изпълнение и абсолютно задължителни при кандидатстване за финансиране, насоки за декорация за сватба през 2025-та година.
За нас, за всички сватбени декоратори и за всички младоженци е изключително вълнуващо да разберем, че основния препоръчително-задължителен цвят за декорация за сватба ще бъде зеленият. И както се пояснява в европейските директиви, той ще бъде и единствения разрешен цвят за сватбена украса.
С трепет очакваме и новини от заседанието на Европейските комисари за препоръчително-задължителните цветове на сватбеното облекло за следващата година.
Младоженци от всички краища на Европа радостно жужат пред еЕропейския парламент в очакване да се сбъднат техните заветни мечти, а именно въвеждането на зеления цвят не като препоръчително-задължителен, а като единствено задължителен за техните сватбени облекла, както и за облеклата на гостите им, тъй като европейските младоженци са единни с ръководството на Европейския съюз и повелите на Зелената сделка.
Младоженци от всички европейски зелени движения внесоха петиция с официално искане, Европейската комисия, с помощта на целия арсенал от демократични средства и суровост на законите да промени остарялото тоталитарно-путиновско разбиране за белия цвят като характерен сватбен цвят, като той се замени със зеления цвят.
Както винаги новатори в мисленето и визията, европейските сватбени комисари предлагат няколко препоръчително-задължителни варианта на политкоректна декорация за сватба, дискретно изтъкващи многобройните ползи за хората и за планетата от осъществяването на Зелената сделка.
Приятно и ползотворно сърфиране по вълните на Сватба ТВ и успешен избор на екип за ДЕКОРАЦИЯ ЗА СВАТБА!
Публикуваните снимки на декорации за сватба са от галериите на Matti Events Fine Food, Ами сега, BRILIANTIN, Fireflies Magic Special Events, Art Deco Weddings, Сватбена агенция Перфекта, Yana Wedding Agency